Rejestracja zgonu
URZĄD STANU CYWILNEGO W MŁYNARACH |
|
Rejestracja zgonu |
Wymagane dokumenty: |
- karta zgonu
- dowód osobisty osoby zmarłej
- dowód osobisty zgłaszającego zgon
Miejsce złożenia dokumentów: |
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Dworcowa 29
14-420 Młynary
pok. nr 7 tel. 55 618 22 38
Opłaty: |
Sporządzenie aktu zgonu jest wolne od opłat.
Termin i tryb realizacji: |
- Zgłoszenia zgonu dokonuje się w urzędzie stanu cywilnego właściwym ze względu na miejsce zgonu albo miejsce znalezienia zwłok.
- Akt zgonu sporządza się na podstawie karty zgonu oraz protokołu zgłoszenia zgonu.
- Zgłoszenia zgonu należy dokonać w terminie 3 dni od dnia sporządzenia karty zgonu. Jeżeli zgon nastąpił na skutek choroby zakaźnej, zgłoszenia zgonu dokonuje się w ciągu 24 godzin od zgonu.
- Akt zgonu sporządzany jest niezwłocznie.
Uwagi: |
- Zgłoszenia zgonu dokonuje podmiot uprawniony do pochówku na podstawie art. 10 ust 1 ustawy z dnia 31 stycznia 1959 r. o cmentarzach i chowaniu zmarłych (t.j. Dz. U. z 2017 r. poz. 912) tj. pozostały małżonek, krewni wstępni, krewni zstępni, krewni boczni do 4 stopnia pokrewieństwa, powinowaci w linii prostej do 1 stopnia.