Odpisy z akt stanu cywilnego
URZĄD STANU CYWILNEGO W MŁYNARACH |
|
Odpisy z akt stanu cywilnego |
Wymagane dokumenty: |
- dowód osobisty
- wniosek o wydanie odpisu
Miejsce złożenia dokumentów: |
Urząd Stanu Cywilnego
ul. Dworcowa 29
14-420 Młynary
pok. nr 7 tel. 55 618 22 38
Opłaty: |
Odpis skrócony/skrócony wielojęzyczny – 22 zł
Odpis zupełny – 33 zł
Zaświadczenie o braku aktu w księdze lub braku księgi – 24 zł
Opłatę można uiścić gotówką w kasie Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach w godz. 7:30 –14:00 lub przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach nr 16 1020 1752 0000 0302 0160 6623.
Termin i tryb realizacji: |
- W celu uzyskania odpisu aktu stanu cywilnego (urodzenia, małżeństwa, zgonu) należy złożyć stosowny wniosek wraz z wymaganymi załącznikami do wybranego kierownika urzędu stanu cywilnego.
- Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego z ksiąg przechowywanych w tutejszym urzędzie następuje niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie do 7 dni roboczych od daty złożenia wniosku.
- Wydanie odpisu aktu stanu cywilnego z ksiąg przechowywanych w innych urzędach stanu cywilnego następuje, po przeniesieniu aktu do rejestru przez dany urząd, w terminie do 10 dni roboczych od daty złożenia wniosku.
Tryb odwoławczy: |
|
W przypadku wydania decyzji odmawiającej wydania odpisu lub zaświadczenia przysługuje odwołanie do Wojewody Warmińsko-Mazurskiego za pośrednictwem kierownika Urzędu Stanu Cywilnego w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.
Uwagi: |
Odpis aktu stanu cywilnego i zaświadczenie o zamieszczonych lub niezamieszczonych
w rejestrze stanu cywilnego danych dotyczących wskazanej osoby wydaje się osobie, której akt dotyczy, lub jej małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu, rodzeństwu, przedstawicielowi ustawowemu, opiekunowi, osobie, która wykaże w tym interes prawny, sądowi, prokuratorowi, organizacjom społecznym, jeżeli jest to zgodne z ich celem statutowym
i przemawia za tym interes społeczny, oraz organom administracji publicznej, jeżeli jest to konieczne do realizacji ich ustawowych zadań.