Zarządzenie nr 89/2020
Wersja strony w formacie XMLwydane przez | Burmistrza Miasta i Gminy Młynary |
---|---|
z dnia | |
w sprawie | powołania Koordynatora oraz Zespołu ds. dostępności |
Burmistrza Miasta i Gminy Młynary
z dnia 25 września 2020 r.
w sprawie powołania Koordynatora oraz Zespołu ds. dostępności
Na podstawie art. 31 i art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 713), art. 14 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (t.j. Dz. U. z 2020 poz. 1062), zarządza się co następuje:
§ 1.
1. Powołuje się Koordynatora oraz Zespół ds. dostępności na terenie Gminy Młynary w następującym składzie:
- Maciej Sękowski - Koordynator ds. dostępności - Przewodniczący Zespołu;
- Magdalena Wojciechowska - Członek Zespołu;
- Danuta Matusiak - Członek Zespołu;
- Kamil Szarag - Członek Zespołu;
§ 2.
Do zadań Koordynatora ds. dostępności oraz Zespołu należy w szczególności:
- wsparcie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta i Gminy w Młynarach oraz jednostki organizacyjne gminy;
- przygotowanie i koordynacja wdrażania planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami zgodnie z minimalnymi wymaganiami służącymi zapewnieniu dostępności, określonymi w artykule 6 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- monitorowanie działalności Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach i jednostek organizacyjnych gminy w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami;
- przedstawianie Burmistrzowi Gminy Młynary bieżących informacji o podejmowanych działaniach z zakresu realizowanych zadań;
- sporządzania raportów o stanie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
§ 3.
Zobowiązuje się:
- Pracowników Urzędu Miasta i Gminy w Młynarach do udzielania niezbędnej pomocy i wsparcia Koordynatorowi w zakresie realizacji zdań wynikających z ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
- Kierowników jednostek organizacyjnych Gminy Młynary do realizacji obowiązków i wdrożenia rozwiązań wymaganych ww. ustawą oraz ścisłej współpracy z Koordynatorem oraz Zespołem.
§ 4.
Koordynator w zakresie realizowanych zadań, o których mowa w §2 podlega Sekretarzowi Miasta i Gminy Młynary.
§ 5.
Wykonanie zarządzenia powierza się Koordynatorowi ds. dostępności.
§ 6.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz Miasta i Gminy Młynary
Renata Wioletta Bednarczyk